Etiketter

, , , , , , , ,

Idag har varit en seg och trött dag. Jag sov dåligt i natt och blev stört av vår söta men varma och närgångna katt, vaknade med magknip och känslan av att vara överkörd. Jag tog min kaffetermos och gick till jobbet men kände snabbt att jag inte alls var i fas eller form att jobba. Jag gjorde det jag verkligen behövde och satte mig sedan hemma med utredningar och annat som jag inte behöver vara på jobbet för att göra.

Till mellanmål gjorde jag mig en riktig vitaminbomb för att jaga iväg eventuella baciller som kanske fått fäste.

Ananasglass/smoothie – 1 glas
200gr fryst ananas
1 msk laktosfri naturell kvarg
lite pressad lime
1 krm mald ingefära
½ dl kallt vatten

Ananasglass

Ananasglass

Mixa allt i matberedaren eller mixer, tillsätt vatten till önskad konsistens och smaka av med ingefära och limesaft.
Servera direkt i ett glas och toppa med lite rostade kokoschips.

Perfekt en varm sommardag som glass, med mer vatten blir det en god smoothie, fullproppad med vitaminer och nyttigheter. Något som verkligen behövs nu när hösten är på intåg och alla hostar och frustar.