Etiketter

, , , , , ,

Dagens Middagstips- Knäckepizza!

För er som inte gillar pizza eller som vi inte kan köpa pizza på kvarterets pizzeria kommer här ett snabbt enkelt och nyttigt alternativ- Knäckepizza

Jag har sett på flera håll pizza med knäckebröd som botten och när det stod varma mackor på lördagens meny var jag tvungen att testa.

Allt som krävs är;
2 skivor gott knäckebörd (jag använde Wasa gluten & laktosfria knäcke)
Stark senap el tomatpuré
god skinka eller kalkon
färsk basilika
torkad oregano, basilika, svartpeppar och chilipulver
god lagrad ost (tex prästost)

Bred senap/tomat på brödet och krydda med oregano och chili
lägg på skinka, färsk basilika och ost
avsluta med svartpeppar och mer oregano
Grädda pizzorna på 225grader mitt i ugnen till osten smält och fått lite färg.
Servera med ruccola!

Det bästa med dessa pizzor är att botten blir krispig och lite extra gräddad av att åka in i ugnen. Jag trodde bröder skulle bli mjukt men så var icke fallet.

Vi kommer definitivt äta detta fler gånger, mycket bättre än de gamla vanliga varma mackorna på rostbröd.