Etiketter

, , , , , , , ,

Semester och förberedelse inför bröllop dag 2 är till ända och det mesta vågar jag nog kalla färdigt. Menyer, program, bordsplacering, servetter och dekorationer är alla nerpackade och redo. Jag är nog inte lika redo men spänd av förväntan och längtan.

Potatis/zucchinifräs med bacon

Vi firade in vår minisemester och bröllopshelg med husmanskost och rödvin ikväll, vardagslyx på högsta nivå och alldeles underbart.

Potatis/Zucchinifräs med bacon – 1 port.
4 små potatisar
½ zucchini
salt, svartpeppar
lite flytande margarin att steka i
3 skivor knaperstekt bacon

Riv potatis och zucchini grovt
Blanda med salt och svartpeppar
Stek i het panna med lite flytande margarin
Jag misslyckades att göra rårakor så det blev fräs istället

Stek bacon riktigt knaprigt, låt rinna av på hushållspapper

Knaprigt bacon

Knaprigt bacon

Servera med tinade lingon och sallad

Vi lyxade som sagt till det med ett glas rött, helt ok måste jag säga och passar bra att sippa lite på även när maten är slut.

Trevlig kväll och ev helg, nu är det all in bröllop för min del!